سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ازاجرای نوروزگاه در منطقه گردشگری دره گردو، برای برپایی برنامه‌ها و جشن‌های نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 27 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا شعبانی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در نظر دارد با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برنامه‌های ویژه هفته درختکاری، اعیاد شعبانیه، چهارشنبه آخر سال و عید نوروز ۱۴۰۱ را در سطح شهر اراک برگزار کند.
وی با بیان اینکه طراحی خوب و با کیفیت المان‌های شهری می‌تواند دربردارنده پیام‌های زیادی برای شهروندان باشد که این مهم توسط هنرمندان اراک انجام می‌شود، یادآورشد: در این زمینه می‌توان با برگزاری کارگاه‌های مختلف از ظرفیت طراحان شهر اراک در زمینه خلق آثار بهره برد به همین منظور سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اقدام به برگزاری دو کارگاه و ورکشاپ طراحی پوستر می‌کند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: هدف از برگزاری ورکشاپ طراحی پوستر، بها دادن و استفاده از پتانسیل هنرمندان شهر اراک در زمینه طراحی پوستر، استفاده از خروجی‌های این کارگاه در تابلوهای شهری، طراحی مناسب در خصوص موضوعات محوله در این کارگاه‌ها و استفاده از طراحی‌های مناسب با موضوعات ملی و مذهبی است.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال زیان‌های مالی و جانی غیرقابل جبرانی را ایجاد خواهد کرد، افزود: با در نظر گرفتن تدابیر لازم می‌توان از بروز حوادث در مراسم چهارشنبه‌سوری جلوگیری کرد بنابراین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در نظر دارد مجموعه جشن‌هایی را در راستای آموزش شهروندی در فرهنگسرای شهر و دیگر نقاط شهری برگزار کند.
شعبانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در هفته درختکاری، گفت: امروزه مشکلات زیادی همچون آلودگی هوا و آب، سلامت ما انسان‌ها و دیگر موجودات روی زمین را به خطر انداخته است، هوای زمین روزبه‌روز در حال گرم شدن است و بیماری‌های مختلف در اثر این آلودگی‌ها افزایش یافته است، از این‌رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در نظر دارد با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز، سپاه مقاومت بسیج ناحیه اراک، کانون فرهنگی مساجد و شورای اسلامی شهر اراک همگان را به کاشت درخت و مراقبت از درختان سطح شهر تشویق کند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم با برپایی غرفه در مساجد منتخب و آماده‌سازی آنها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته درختکاری قدم برداریم.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به طراحی برنامه‌های متنوع در سال مهدوی و اعیاد نیمه‌شعبان، اظهارداشت: کمپین همدلی برای ظهور، توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، بردن جشن‌های نیمه‌شعبان به داخل منازل، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف برای تبیین حکومت مهدوی (عج) در بین خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های این ایام است.
وی ادامه داد: اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی در سطح شهر و برگزاری چندین برنامه و طرح شاد و مفرح برای نوروز ۱۴۰۱ در قالب برنامه‌های عروسکی، تئاتر، موسیقی، جنگ شادی، استقرار ایستگاه‌های استقبال از مسافرین نوروزی، اجرای نوروزگاه جهت برپایی برنامه‌ها و جشن‌های نوروزی در محل دره گردو و جانمایی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در چند نقطه از سطح شهر جهت عرضه صنایع‌دستی و توانمندی‌های بانوان برای آشنایی مسافران از این آثار هنری در دست اقدام است که امیدمی رود بازار خوبی برای ارائه آثار هنرمندان ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار